Ma olen kokku puutunud päris paljude Eesti ettevõtete turundustegevustega ja mulle on jäänud silma kindlad trendid ja mustrid. Ma arvan, et neist tasuks õppust võtta. Eriti puudutab see ettevõtteid, kellel ei ole palgal turundusspetsialist, vaid töö on jaotatud ettevõttes tegevjuhi- sekretäri- projektijuhi ja teiste vahel.
a) Ettevõtted, kes on kümme ja rohkem aastat turul olnud, teavad päris hästi, mida kliendid tahavad. Sageli on töötajatel ka suurepäraseid turunduse ideid, aga siin on paar aga…
1. Headest mõtetest pole kasu, kui nad jäävad sahtlisse. Ja seda juhtub Eestis palju.
2. Väga tihti tehakse ideede ellu viimiseks paar ponnistust ja siis jõud, aeg ja ind vaibub.
3. Enne kriitilisi, kuid pikalt ette teada olevaid tähtaegu (nt jõulud) tuleb viimasel hetkel arusaam, et nüüd peaks tegutsema.
b) Turundusest tekivad kulud, aga mitte tulud.
Pigem on reegel, et esialgu tuleb panustada omajagu ajalist ja rahalist ressurssi turundusse ja alles siis hakkab sealt tagasi tulema. Kui aga tegevused jäävad ühekordseks või jäävad lõpule viimata, siis tekib valdavalt vaid kulu.
c) Ei ole kuskilt õppida. Kui ei seata turundustegevuste eesmärke ega mõõdeta nende saavutamist, siis on raske järgmisel korral paremini teha.
d) Kui suures pildis puudub plaan, tähtajad ja vastutajad, siis ei tasu oodata ka tulemust.
e) Turunduses, IT-s, moes ja kõikvõimalikes muudes valdkondades muutub elu iga päev, tehnoloogia ja uuendused jooksevad eest ära. Kõigega ei ole võimalik ennast kurssi viia ja kursis hoida, eriti veel mõne muu põhirolli kõrvalt.
f) Sageli ei ole enda jaoks ka kirja pandud, kes on klient, mis teda huvitab ja millisest kanalist ta infot hangib. Sellisel puhul on tulemused analoogsed: Saime soodsa pakkumise ajalehe reklaamile või bännerile kanalis X. Kokkuvõttes kulu oli 300 € aga tulu sellele 0 ja mõju ning huvi raskesti mõõdetav.
g) Müük ja turundus on kui sukk ja saabas. Turundusmeeskond peaks toetama müügieesmärkide saavutamist ning müügiinimesed kostitama turundusinimest teabega kliendist ja tootest.
Kokkuvõttes ma usun, et iga spetsialist jäägu enda liistude juurde ja kui turundusse panustada, siis teha seda eesmärgipäraselt ning võimalusel asjatundlike nõuandjate abiga.