Järgnevalt kokkuvõtte ideedest, mida esitleti Tallinn Marketing Weeki seminaril. Minu jaoks oli nn teismeliste turunduse seminar üks parimaid ja sisukamaid ettekandeid kogu turundusnädala vältel. Väga head ja sisukad esinejad, sh Kohlben Vodden (StoryScience Ldt), Annely Emma Krell (YFU Eesti MTÜ), Martti Hallik- youtuber.
2020. aastaks on 26 % Eesti tarbijatest nn Z generatsioon. Z-generatsiooni kohta ennustatakse ja räägitakse järgmist:
- Nad eelistavad ja otsivad brände, mille on laiem eesmärk, ehk kes tahavad maailmas midagi head korda saata.
- Üllas eesmärk peaks kajastuma ettevõtte kommunikatsioonis. Ettevõte peaks hoolima maailma mõjutavatest kriitilistest teemadest..
- Nad eelistavad suurtele brändidele väikeseid.
- Eelistatakse naturaalseid ja realistlikke reklaame, mitte võltse – vähem kuulsusi ja ” võlts positiivsust”.
- Z-generatsioon vaatab hinnast kaugemale ehk meelitada tuleks lisaväärtustega- näiteks tasuta tarne, mingi muu lisaväärtus, mis teeb elu lihtsamaks.
- Loevad rohkem ja kriitilisemalt oma raha- ei kuluta arutult.
- Üha enam hakatakse avaldama oma arvamust ja kogemusi toodete ja brändide kohta.
- Kui nn milleeniumilapsed eelistavad üha enam online oste, siis Z-generatsiooniga hakkab taas tõusma füüsilise poe külastamine – põhjuseks näiteks kokkuhoid transpordilt ja tüütu tagastamisprotsess.
- Väga palju kuulatakse mõjuliidreid, kelleks on blogijad ja youtuuberid ( väheneb nn kuulsuste mõju).
- Usaldavad rohkem brände, mida on mõjuliidrid heaks kiitnud.
- Huvitavad väga oma looduslikust jalajäljest
- Oluline on järjepidevus. Iga bränd peaks rääkima mingit lugu.
Näiteks YFU kasutab oma vahetusüliõpilasi sisu loomiseks. Lugejaid huvitavad tavaliste inimeste lood ehk näiteks Mari, kes käis Saksamaal vahetusüliõpilaseks ja mis temast on aastaid hiljem saanud.
- Kui külastajad ei leia 20 sekundiga kodulehelt infot üles, siis nad lähevad ära. Sageli sünnib otsus juba sekundite jooksul. Seega kodulehte tuleb ajakohasena hoida kogu aeg.
- Inimestel meeldib samastuda ja kuuluda kogukonda ( community)
Kui järjestada sotsiaalmeedia kanalid olulisuse (sisu jälgimise/populaarsuse) järgi, siis need on järgmised:
- Youtube
Rahvusvahelised brändid, mis juba väga edukalt Z- generatsioonile turundavad:
- Rihanna- Fenty beauty ( make up for all skin colors- no discrimination)
- “Ugly” drink