Toon välja mõned korduvad teemad, mis paljudele klientidele seoses raamatupidamisega peavalu on põhjustanud. Samuti räägin digitaliseerimise lahendustest, mis ettevõtja elu täna lihtsustavad.
1. Tšekid, need kadunud tšekid
Murekoht: Saabub deklaratsiooni või mõne vahearuande esitamise aeg pangale ja enam ei õnnestu edasi lükata puuduvate kuludokumentide esitamist. Tuleb need välja otsida või kordusdokumente hankida. Tuleb tuttav ette?
Lahendus: Minu enda ja klientide elu on väga palju lihtsustunud Costpocketi laadsed rakendused. Telefoniäpiga saan kohe peale ostu tšekid raamatupidamisprogrammi saata. Boonuseks on veel see, et Costpocketi abil jõuab programmi e-arve, mis vähendab raamatupidaja käsitööd. Ise rahul, raamatupidaja rahul ning kadunud tšekkide teema võin murede listist maha tõmmata.
2. Dokumentide füüsiline raamatupidajani toimetamine ja arhiveerimine
Murekoht: Lähenemas on igakuine deklaratsioonide esitamise aeg ning ei leia aega, et dokumendid kokku saada ja raamatupidajale toimetada.
Aegajalt oma raamatupidaja nägemine ning üheskoos ettevõtte finantsandmete üle vaatamine on igati mõistlik harjumus. Igakuine füüsiline dokumentide liigutamine võiks aga jääda ajalukku.
Lahendus: Ostuarve e-mailile laekudes saadan mina need otse raamatupidamisprogrammi. Minu ülesandeks ettevõtte juhina jääb vaid vastavalt vajadusele pangas makseid kinnitada. Jääb ära tüütu käsitsi ostuarvete panka toksimine ning asjatud vead väljade täitmisel.
Lisaboonuseks on see, et kui kogu arvemajandus viia digitaalseks, laheneb ka mure dokumentide füüsilise arhiveerimisega.
3. (Garantii) dokumentide otsimine
Aegajalt tuleb ette, et oleks vaja sirvida mõnda eelmise perioodi dokumenti või leida arve, mille alusel seadmed garantiisse toimetada. Dokumendi paberil välja otsimine on ajakulu.
Lahendus: Tänased ajakohased ja pilvepõhised raamatupidamisprogrammid võimaldavad arvete digitaalset arhiveerimist. Dokumendid on minuga alati kaasas ja mõne hiirekliki kaugusel.
4. Arvete tasumine libakontole
Libaarvete saatmine on ajas üha kasvanud ja oht tasuda tellitud teenuse eest valele pangakontole on täiesti reaalne, seda eriti olukorras, kus makseinfo võetakse iga kord otse arvelt.
Lahendus: Püsipartnerite info, sh panga andmed on raamatupidamisprogrammis ning panka laetakse programmist võetud maksefail, mitte ei lisata käsitsi üksikud maksed. Sellega väheneb nii valede maksete kui erinevate inimlike eksimuste oht.
Viimaste aastate jooksul olen tajunud üldist ettevõtja kohustuste suurenemist seoses raamatupidamiskohustuse, statistika jms täitmisega. Samuti tõid bürokraatiat juurde kriisiajal lisandunud võimalused, kus toetuste taotlemine tähendab omajagu paberimajandust. Hea ja lihtne on sellised ülesanded usaldada raamatupidamispartneri hooleks, kes end teemaga igal juhul on juba kurssi viinud.
Ettevõtjad, vaadake oma tänased (arvete menetlemise) harjumused üle! Juhid võiksid keskenduda oma põhitegevustele ja jätta raamatupidamine koos kaasaegsete võimalustega partnerite hoolde. Elu tuleb enda jaoks lihtsaks ja praktiliseks teha, kui võimalused on olemas.
Ja kui enda teadmistest jääb väheks, siis võib alati minuga nõu pidada kaire@fmd.ee. Oleme kasutanud erinevaid digitaliseerimise nippe nii Directo, Meriti kui Erply programmides.