
Tööandja bränd saab alguse seestpoolt
Eduka organisatsiooni aluseks on motiveeritud ja pühendunud inimesed, kes näevad oma tulevikku koos ettevõttega. Tugev tööandja bränd sünnib seestpoolt – rahulolevatest töötajatest, selgetest väärtustest ja ausast kultuurist. Kui inimesed on õnnelikud ja sõnum ehe, räägib bränd iseenda eest.
Mis on tööandja bränding ja miks see on oluline?
Tugev tööandja bränd loob konkurentsieelise
Tööandjana soovime enda meeskonda motiveeritud ning pühendunud inimesi, kes on valmis pikaaegseks koostööks. Häid spetsialiste on alati vähem kui neid vajatakse, mistõttu saab tööandja brändingust otsustava tähtsusega tööriist, aidates tööturul eristuda ja parimaid talente ligi meelitada. Tööandja brändingu eesmärk on muuta ettevõte atraktiivsemaks kui teised samale sihtgrupile konkureerivad tööandjad. See on väärtuspakkumine, mis ühendab:
- organisatsioonikultuuri ja juhtimiskvaliteedi,
- paindlikud töövõimalused,
- arenguvõimalused ja tunnustuse,
- konkurentsivõimelise töötasu.
Tööandja bränd saab alguse juba esimestest palgatud töötajatest. Seetõttu tuleb enne brändingu tegevusi põhjalikult läbi mõelda, mille eest ettevõte seisab ja kellele on bränding suunatud.
Bränd saab alguse seestpoolt
“Tugev tööandja bränd sünnib inimestest, mitte pelgalt reklaamist.”
Kaire Tammer
Tõeliselt tugev tööandja bränd kasvab seestpoolt väljapoole. Kaunis disain ja ägedad videod ei asenda autentset töökultuuri, kui ettevõte pole esmalt panustanud tugeva organisatsioonikultuuri ja inimeste rahuolu loomisesse. Organisatsioonikultuuri ei saa teeselda – kui lubadused ja tegelikkus ei lähe kokku, saab uus töötaja kiiresti aru talle loodud illusioonist. Edukad on need, kes ehitavad brändi aususe, usalduse ja inimliku suhtumise peale.
Kus ja kuidas tööandja brändi kujundada?
Alustage ettevõttesisesest suhtlusest
- Küsige tagasisidet praegustelt ja endistelt töötajatelt.
- Kaasake meeskond sisuloomesse – fotod, lood ja videod päris inimestest kõnelevad kõige enam.
- Looge kodulehele värbamisleht, kus on selgelt välja toodud ettevõtte väärtused, panus töötajatesse ja vabad ametikohad.
Kanalid, mis toetavad tööandja brändi
Tööandja brändingu edu alused
Tööandja bränding hakkab vilja kandma peale pikaajalist, järjepidevat ja läbimõeldud tegevust. Nagu turunduses laiemalt, kehtib ka siin kuldreegel: valige vaid need kanalid, kuhu suudad päriselt panustada. Sõnumi tugevus ei sõltu kanalite arvust, vaid sisu kvaliteedist ja autentsusest. Mõelge – millega teie ettevõte oma sektoris võiks eristuda ning mille eest teie ettevõte võiks seista? Kui te olete organisatsioonikultuuri teadlikult ja järjepidevalt panustanud, olete tööandja brändi loomisest ja levikust tinglikult 2/3 ära teinud. Alles siis tasub hakata mõtlema, kuidas seda lugu väljapoole jutustada – sest tööandja bränd algab ju alati seestpoolt.
Sotsiaalmeediakanalid
- Instagram – jagage hetki meeskonnaelust ja inimestest ettevõtte telgitagustes.
- Facebook – tõstke ettevõtte nähtavust ja jagage harivat, kasulikku sisu.
- LinkedIn – professionaalne võrgustik tööalaste uudiste ja värbamise jaoks.
- YouTube – kasutage videoid, et näidata ettevõtte igapäevaelu ja väärtusi visuaalselt ja emotsionaalselt.
Trükimeedia ja üritused
Podcaste, raadiot, televisiooni ja erialasündmusi saab kasutada brändi ja juhi persoonibrändi ühendamiseks. Juhi nähtavus ja eksperdistaatus tugevdavad usaldust kogu ettevõtte vastu.
Mainekonkursid – tunnustus tööandjale
Tööandja mainekonkursid loovad usaldusväärsust ja kinnitavad, et ettevõte tegeleb teadlikult töötajate heaoluga. Soovituslikud tiitlid, mille poole püüelda:
- Peresõbralik tööandja
- Ihaldusväärseim tööandja
- Unistuste tööandja
- Keskkonnasõbralik ettevõte
Sellised tunnustused tugevdavad tööandja kuvandit ja toovad ettevõtte nähtavale just õiges kontekstis.
Kokkuvõte
Tuleb meeles pidada, et nii meie praegused kui ka endised töötajad on meie brändisaadikud ja soovitajad uutele huvilistele. Teie kohta leviv positiivne tagasiside võib teha teie eest kogu turunduse, aga samas võib rahulolematu töötaja arvamusavaldus teha nähtud vaeva olematuks. Ettevõtte sisekliimat ei saa teeselda, bränding algab ettevõtte seest ja kui töökeskkond on kehv, siis ei kompenseeri seda ka töökuulutuste äge disain.
Edukad on need tööandjad, kes mitte ainult ei näi parimad, vaid on seda ka sisult – kus inimesed tunnevad end väärtustatuna ja osa millestki suuremast.
Artikkel ilmus täismahus 26.märtsil Äripäeva Personaliuudistes ning Äripäeva teabevaras.
https://www.personaliuudised.ee/uudised/2021/03/25/millised-on-parimad-tooandja-brandingu-kanalid